Media

Sharia4Holland uit zware doodsbedreigingen tegen Wilders

Nederland, april 2011

De extremistische organisatie Sharia4Holland bedreigt Wilders in twee huiveringwekkende videotoespraken op het YouTube-kanaal van de organisatie. Voorman Abu Imran: ‘Wilders, denk je niet dat er een moslim zal zijn die op een dag jou larie beu zal zijn en zal doen wat Mohammed Bouyeri heeft gedaan?’
Imran noemt Wilders een vervloekte, ongelovige hond. In een langdurige smeekbede vraagt hij Allah ‘alle ziekte op aarde’ uit te storten op Wilders.
De bedreigingen zijn een reactie op Wilders’ aankondiging dat hij volgend jaar komt met Fitna-2, waarin hij ‘het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed’ wil blootleggen. Imran: ‘Hoe durft hij zich negatief uit te laten over de profeet, die het best denkbare karakter had, de meest edele persoon was, met de allerhoogste status, die enorm respect genoot tijdens zijn leven?’
En: ‘Denk je echt dat je nooit een moslimvrouw of –man zal tegenkomen die plotseling uit het niets opduikt? Denk je echt, dat je áltijd beschermd zal zijn. Of je bent welkom moslim te worden, als broeder in het geloof. Zo niet, dan moet je klaar staan voor de consequenties’.
Het aanbod zich te bekeren, is volgens een jihaddeskundige binnen de inlichtingenwereld een serieuze aanwijzing dat er plannen zijn om de politicus iets aan te doen: ‘In de koran staat dat iedereen die je aan gaat vallen, je vooraf, doorgaans 2 maanden, moet waarschuwen dát je gaat aanvallen en dat men de tijd krijgt zich te bekeren. Osama bin Laden deed dat 2 maanden voor 9/11. Deze waarschuwing werd ook gegeven 2 maanden voor de aanslagen in Londen en in Madrid’.
Zie ook:
Sharia4Holland: oproep aan koningin Beatrix zich tot islam te bekeren
Sharia4Holland vrienden: Hakim Traidia, Martijn de Koning en Samira Bouchibti

Telegraaf, 8 april 2011
YouTube Sharia4Holland 'Wilders O hond van de romeinen'

'Meest inspirerende moskee van Nederland’

Nederland, maart 2011

Publieke omroep NTR, een samenwerkingsverband van NPS,Teleac en RVU gaan in opdracht van de Nederlandse Publieke Omroep het programma ‘De meest inspirerende moskee van Nederland’ uitzenden. Het programma vindt plaats in het kader van de zendtijd voor moslims.
 Het programma wil een beeld geven van het islamitische leven in Nederland. Verslaggevers bezoeken tien moskeeën die door bezoekers worden voorgedragen. Aan de hand van een moskeebezoeker die 'vol vuur een pleidooi voor zijn of haar moskee houdt, worden de moskeeën aan een kritische blik onderworpen. Hoe bijzonder is de moskee? Wat zijn de pluspunten?' Aldus de NTR website.
In de laatste van 6 uitzendingen wordt bekend gemaakt welke van de 10 moskeeën door de bezoekers van de website en de kijkers van het programma is gekozen tot de meest inspirerende moskee van Nederland. DE NTR let op punten als: organisatie van islamitische/ maatschappelijke activiteiten, lezingenaanbod, (recitatie-stem van) imam, openingstijden rond het gebed, betrokkenheid van jongeren en vrouwen en informatie voor niet-moslims.
De NTR roept op haar website moskeebezoekers op hun moskee aan te melden voor het programma.
Zie ook: Eenzijdige NTR documentaire over hoogleraar die mogelijk financiële en logistieke steun gaf aan terroristische Palestijnen

NTR 'De meest inspirerende moskee van Nederland'

Eenzijdige berichtgeving Egypte? Geen enkele aandacht voor grote pro-Mubarak demonstratie

Egypte / Nederland, februari 2011

Een Nederlandse die getrouwd is met een Egyptenaar en dagelijks telefonisch contact heeft met Egypte verbaast zich op de actueel site van de NOS over de eenzijdige berichtgeving vanuit Cairo: 'Wij verbazen over de manier waarop de journalisten in Nederland zich klakkeloos achter de demonstranten scharen. Van de grote vreedzame menigte die demonstreerde zijn de meeste mensen naar huis gegaan nadat ze hoorden dat Mubarak in september het veld zal ruimen. De meeste Egyptenaren zitten niet te wachten op enorme rellen en onrust. Er zijn uiteraard een aantal zaken dat beter kan, maar ze begrijpen ook dat die niet maar zomaar even met een toverstafje veranderd kunnen worden'.
‘De reporters die wij hier op televisie zien suggereren bij alle aanhangers van Mubarak dat ze wel betaald zullen krijgen om dit te zeggen. Gisteren is er een grote vreedzame betoging geweest van aanhangers van Mubarak op een ander plein, maar daar is geen enkele verslaggever geweest. Er gaan in Egypte ook geruchten dat de demonstranten die nu nog op het Tahrir plein blijven zitten ook hiervoor betaald worden’.
‘De verslaggevers praten vooral mee met de arme onderdrukten, of althans mensen die hun eigen leven zo ervaren. Ik hoor geen enkele kritische noot. Geen reporter die een vraag stelt over de mening van de Egyptenaar (voor of tegen het regime) over onderwerpen als Israel, homo's, cartoontekenaars, ongelovigen’.
De BBC ontvangt veel telefoontjes van regeringsgezinde Egyptenaren. Een beller: 'die mensen op Tahrir vertegenwoordigen niet het Egyptische volk. De Egyptaren zijn veel meer dan dat. Maar de meesten weten niet hoe het internet te gebruiken. Alle mensen zitten thuis, op het platteland, in de provincies. Daarom is hun communicatie beperkt. Er zijn zoveel mensen die Mubarak graag mogen'.

NOS Nieuws-Live. Protest in Egypte dag 11 om 15.10 uur (Elies)
NRC. Liveverslag Egypte dag 11 om 3.55 uur (NRC Live) en om 4.01 uur (NRC Live)

Wikileaks contactpersoon in Rusland is antisemiet en verzint een leak

Rusland / Zweden, december 2010

Het artikel dat de CIA achter de aanklacht tegen Wikileaks-voorman Assange zou zitten, is van de hand van de in Rusland geboren en Zweden woonachtige Israel Shamir, of Adam Ermash of Jöran Jermas.
Shamir staat bekend als een antisemiet en Holocaustontkenner. Zo beweerde hij dat Auschwitz een interneringskamp was in plaats van een vernietigingskamp. Hij vertelde een Zweedse journalist dat moslims en christenen de plicht hebben de Holocaust te ontkennen. Hij stelt dat de protocollen van Zion echt zijn.
Deze Shamir is de contactpersoon voor Wikileaks in Rusland. Hij is degene die in Rusland bepaalt welk nieuws aan welk medium wordt ‘gelekt’, zo blijkt uit onderzoek van de Zweedse radio. Journaliste Yulia Latynina van de onafhankelijke krant Novaya Gazeta ontdekte dat een Kremlin-gezinde krant in samenwerking met Shamir zogenaamde Wikileaks publiceerde die Shamir zelf bedacht had.
Shamir bweerde dat de landen die wegliepen tijdens de omstreden toespraak van de Iraanse president Ahmadinejad voor de VN met elkaar samenspanden. Eerder al had Shamir een artikel geschreven over de ‘moedige en charismatische’ Iraanse president.
Shamir’s zoon, de Zweedse journalist Johannes Wahlström is Wikileaks contactpersoon in Zweden. Hij schreef op Wikleaks gebaseerde artikelen in de krant Aftonbladet en werkte mee aan een Zweeds TV-programma over Wikileaks.
Wahlström schreef in 2005 een artikel voor het linkse magazine Ordfront waarin hij beweerde dat de Zweedse media worden gemanipuleerd door Joden en Israel.
 Drie journalisten die door Wahlström voor dat artikel werden geïnterviewd, stellen dat ze verkeerd door hem zijn geciteerd. Het magazine moest daarop excuses aanbieden en het artikel terugtrekken. Historica en fascismedeskundige Heléne Lööw stelde dat het artikel van Wahlström alle elementen bevatte van de klassieke antisemitische samenzweringstheorieën.

Reason, 14 december 2010

Jihadsite en spreekbuis Al-Qaida op Nederlandse servers

Nederland / Internationaal, december 2010

De wereldwijd beruchte jihadwebsite Ansar Al Mujahideen, waarop de elf recent gearresteerde Nederlandse en Belgische terreurverdachten plannen smeedden voor bomaanslagen in Brussel, blijkt grotendeels in de lucht te worden gehouden door Nederlandse moslimextremisten.
De website is één van de belangrijkste spreekbuizen van Al-Qaida en publiceert maakt officiële verklaringen van Al-Qaida. De site heeft een Engels, Nederlands, Duits en Arabische gedeelte en verspreidt het beruchte jihadmagazine ’Inspire’.
Er worden computerservers in Amsterdam gebruikt. Ook wordt de site gefinancierd vanuit Nederland. In discussies wordt steeds vaker geschreven in het Nederlands. Veel forumleden laten in hun naam doorschemeren dat ze uit Nederland komen. Er verschijnen Nederlandse vertalingen van Arabische oproepen tot geweld in West-Europa, zoals onlangs een oproep aan Westerse moslims zich te bewapenen: ‘De nieuwe generatie van jihad is dorstig, wij willen bloed drinken. De beste verdediging is om de eerste te zijn die aanvalt’.
 De Nederlandse moslimextremisten hadden eerder nauwe banden met de Hofstadgroep en waren de drijvende kracht achter de extremistische website Thabaat. Drie Marokkaanse Amsterdammers wachten momenteel op overlevering aan België. De verdachten hadden plannen voor een grote aanslag, bijvoorbeeld op het Joodse kwartier in Antwerpen, treintrajecten en drukbezochte locaties. Ze ronselden strijders en geld voor een Tsjetsjeense terreurgroep.
De website is geregistreerd door Ali Mahmoud, met een postbus in Brussel. Nieuwe forumleden worden alleen toegelaten tot de afgeschermde website als zij worden vertrouwd door de overige jihadisten.

Telegraaf, 9 december 2010

TV-show over stuntelende moslimterroristen niet uitgezonden ´geen zelfcensuur, maar een zuiver commercieel besluit´

Denemarken, november 2010

De Deense omroep SBS stelt uitzending van een satirische show van Omar Marzouk over stuntelende moslimextremisten al twee jaar uit. In eerste instantie veranderde SBS de naam van de serie van ´The Terror Cel´ naar ´The Cell´. Vervolgens verhuisde omroep de al geplande uitzending van Kanal 5 naar het minder bekeken Kanal 6. En stelde vervolgens uitzending uit.
De show werd met 4,5 miljoen Deense kronen gefinancierd door het Film Instituut. SBS investeerde hetzelfde bedrag in de serie. Henrik Nielsen van het Film instituut zag de show en begrijpt niet dat wat het probleem is.
SBSwoordvoerder Jesper Jürgensen zegt dat de serie sommige kijkers zou kunnen ergeren. De huidige terreurdreiging speelde ook een rol. Volgens Jürgensen is dat geen kwestie van zelfcensuur maar van geld. ´het is een zuiver commerciële beslissing´. Het liefst zou de omroep helemaal niet uitzenden, maar de staat eist in dat geval terugbetaling van de 4,5 miljoen kronen.
Omar Marzouk is woedend dat zijn serie niet wordt uitgezonden.

Politiken, 24 november 2010
Islam in Europe, 30 november 2010
Trailer van 'The Cell', Engels ondertiteld.

Oostenrijkse radio zendt uit in het Turks

Oostenrijk, oktober 2010

Op de Turkse nationale feestdag 29 oktober zond radiozender 88.6 haar programma zowel in het Duist als in het Turks uit. De zender wou een bemoedigingsteken afgeven voor het ‘begrip tussen culturen’.
Van10 uur ’s ochtends tot 3 uur ’s middags gingen de Turkse programma’s de lucht in. Radiopresentatrice Barbara Fleissne rkreeg achter de microfoon gezelschap van de bekende Turkse radiopresentator Ceyhun Kara.
Het thema van de uitzendingen was ‘integratie’. Er kwamen veel Turkse immigranten in Oostenrijk aan het woord. Ook werd de Turkse ambassadeur geïnterviewd.

Digital Fernsehen, 27 oktober 2010

Verkrachtings ‘amusement’ op Turkse TV

Turkije, oktober 2010

In Turkije draait op dit moment de tv-soapserie 'Wat is de misdaad van Fatmagül?, waarin een vrouw wordt gedwongen te trouwen met haar verkrachter.
De serie is sinds september te zien en trekt miljoenen kijkers. Al weken voordat de eerste aflevering werd uitgezonden, circuleerde op internet een scène, waarin hoofdrolspeelster Fatmagül verkracht wordt door vier dronken mannen.
In een satirisch tv-programma was onlangs een parodie op de verkrachtingscène te zien. De verkrachting werd becommentarieerd in voetbaltermen. In de stad Adana zijn onlangs vier vrouwen slachtoffer geworden van zedendelicten die sterk lijken op de verkrachtingsscène uit de serie.
 Turkse vrouwenorganisaties willen dat de serie van de buis wordt gehaald. Ze vinden dat de serie geweld tegen vrouwen en verkrachting goedpraat. Vorig jaar is Turkije op de vingers getikt door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, dat in een uitzonderlijk vonnis oordeelde dat het land vrouwen onvoldoende beschermt tegen geweld. Zo werden vorig jaar nog een vader en moeder tot lange gevangenisstraffen veroordeeld omdat ze hun zestienjarige dochter hadden laten 'vermoorden' nadat zij zwanger was geworden door verkrachting.
In het land heeft één op de drie vrouwen met huiselijk geweld te maken.

Parool, 26 oktober 2010

P&W: opnieuw geen alcohol na eis van moslimgast

Nederland, oktober 2010

Moslima Naoual Abaida, een van de aanklagers in het proces Wilders, was te gast in de uitzending van Pauw en Witteman op 18 oktober. Ze stelde als voorwaarde aan haar komst dat er geen wijn geschonken mocht worden. Paul en Witteman gingen daarmee akkoord.
Dit blijkt uit een Twitter van Abaida: ‘Net belletje van redactie P&W gehad. Ze gaan in op mijn eis dat er vanavond geen alcohol op tafel komt’.
Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij Pauw en Witteman. Op 17 april 2008 werd geen wijn geschonken op uitdrukkelijke eis van Suhayb Salaam, de zoon van de Salafistische imam Ahmed Salaam, die weigerde om toenmalig minster Verdonk de hand te schudden.
NB Dit bericht berust op een hoax

DDS, 19 oktober 2010

Christelijke asielzoekers mishandeld door islamitische medebewoners

Nederland, oktober 2010

Christelijke asielzoekers worden in Nederlandse asielzoekerscentra regelmatig vanwege hun geloof bedreigd en mishandeld door hun meestal islamitische medebewoners. Daarom houden veel christenen in asielzoekerscentra hun geloof geheim. Voor veel van hen is het ondertussen een onhoudbare situatie geworden.
Een reportage van Uitgesproken EO (19 oktober 2010) toont asielzoekers die de bedreigingen aan den lijve ondervinden. Een man krijgt regelmatig doodsbedreigingen via de sms van mensen die zijn christelijke overtuiging niet tolereren. Een moeder moest het AZC ontvluchten omdat er fysiek geweld op haar werd uitgeoefend.

Uitgesproken EO, 19 oktober 2010
Inhoud syndiceren